السلام علیک یا موسی بن جعفر (ع)

وبلاگ تخصصی معرفی امام موسی کاظم (ع)

السلام علیک یا موسی بن جعفر (ع)

وبلاگ تخصصی معرفی امام موسی کاظم (ع)

امام کاظم و معرفی جانشین بعد از خود

زکریا بن آدم – که یکی از بزرگان شیعه و مورد توجه خاص ائمه اطهار علیهم السلام بوده است – به نقل از گفتار بعضی دوستانش حکایت نماید:
روزی در مدینه منوره کنار قبر مطهر رسول خدا صلی الله علیه و اله و سلم به همراه بعضی افراد نشسته بودیم، که ناگهان متوجه شدیم امام موسی کاظم سلام الله علیه دست فرزندش، حضرت رضا (ع) را گرفته و به سمت ما میآمد، چون وارد مجلس ما گردید و فرمود:آیا میدانید من چه کسی هستم؟ عرض کردم: یا ابن رسول الله! شما موسی، جعفر بن محمد (ع) هستی. حضرت فرمود: این فرزند را میشناسید؟ گفتیم: بلی، او علی، پسر موسی، پسر جعفر صادق – صلوات الله علیهم میباشد. آن گاه امام (ع) افزود: تمامی شما گواه و شاهد باشید، که من او را وکیل خود در زمان حیاتم؛ و نیز وصی و جانشین خود پس از آن که از دنیا بروم، قرار دادم [۱] . همچنین علی بن جعفر حکایت کند: روزی در محضر برادرم امام موسی بن جعفر (ع) بودم و او را حجت خداوند متعال پس از پدرم، در روی زمین میدانستم. ناگهان فرزندش علی (ع) وارد شد و برادرم فرمود: این فرزندم، علی صاحب و پیشوای تو خواهد بود؛ و همان طور که من جانشین پدرم هستم، او نیز جانشین من میباشد، خداوند تو را ثابت قدم و پایدار نگه دارد. من گریان شدم و با خود گفتم: برادرم با این سخنان، خبر از مرگ و رحلت خود می دهد. ناگاه امام (ع) اظهار نمود: برادرم علی! مقدرات الهی باید انجام پذیرد، همانا حضرت رسول، امیرالمومنین، فاطمه، حسن و حسین (صلوات الله علیهم اجمعین) الگوی تمام انسانها بوده و هستند و من نیز تابع و پیرو ایشان خواهم بود.

علی بن جعفر افزود: این سخنان را برادرم، امام موسی کاظم (ع) سه روز پیش از آن که هارون الرشید در دومین مرحله او را به بغداد احضار نماید، بیان فرمود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.